Tävlingar

Indoor Maxigolfen 23/24

Vi presenterar vår spännande Indoor Maxigolf-turnering 23/24. Detta är en tävling som tar dig till några av världens mest ikoniska golfbanor. Här är schemat för de kommande omgångarna:

Omgång 1: November – Albany GC, Bahamas
Utforska de vackra fairways och greenerna i Albany Golf Club, Bahamas, under vår första omgång i november.

Omgång 2: December – Marco Simone, Italien
I december tar vi dig till den förtrollande atmosfären på Marco Simone Golf & Country Club i Italien för vår andra omgång.

Omgång 3: Januari – Crans-sur-Sierre, Schweiz
Kicka igång det nya året med en spännande omgång på Crans-sur-Sierre Golf Club i Schweiz.

Omgång 4: Februari – PGA National, USA
Februari tar oss till PGA National i USA, där du kan utmana dig själv på denna prestigefyllda bana.

Omgång 5: Mars – Hualalai Resort, Hawaii
Avsluta vår turnering i stil på Hualalai Resort i paradiset Hawaii under mars månad.

Svets & Smide Karlskrona Indoor matchplay.

Trummenäs GK vill erbjuda en tävling som löper över hela vinter-säsongen och som skapar gemenskap och ger möjlighet att träffa nya ansikten inom klubben. Alla kan vara med i matchspelet, ung som gammal, och det spelar ingen roll hur erfaren eller duktig du är som golfare. Tack vare ditt handicap så kommer matcherna spelas utifrån rättvisa förhållanden.

Vi kommer hålla i introduktionskvällar där man får lära sig vad man bör tänka på när man spelar inomhusgolf, hur man kommer igång mm.

Tävlingsinformation

Högsta handicap: 36 hcp

Minsta antalet deltagare är 32 spelare.

Matcherna spelas löpande i perioden 1 dec – 31 Mars

Spelomgångar: De tävlande kommer att lottas in i grupper om fyra spelare. Alla möter alla och segraren samt tvåan i gruppen går vidare till matchspelsstegen där utslagning sker efter respektive match.

Spelform: Matchspel med handicap samt 20% hcp-reducering. Anmälningstiden går ut den 26 november 2023 kl. 12.00. Anmälan görs i GIT.

Tävlingsavgift: 300 kr per deltagare. Betalning sker i Min Golf vid anmälan till tävlingen. För detta är du garanterad minst 6 timmar inomhusgolf i vår trackman studio.

Prisbord: Placering 1–3.

Tävlingsansvariga: Anton Nilsson och Martin Owesson

Datum då matcherna skall vara avklarade och rapporterade:

• Kvalspel 1 december –  15 januari
  • 8-delsfinal 16 januari- 31 januari
  • Kvartsfinal 1 februari-18 februari
  • Semifinal 19 Februari-3 Mars
  • Final/Match om 3 pris 16, 17 mars (Tävlingsledning tillsammans med spelare bestämmer datum.)

Rapportering skall ske senast enligt ovanstående datum. Vinnarens namn samt poängskillnad.

Rapportering sker i uppsatt dokument i studion samt mail till owesson73@hotmail.com

Ex på poängskillnad, 2/1, spelare är ett upp inför hål 17, samma spelare vinner hål 17=2 upp med ett hål kvar att spela.

Om ingen rapportering skett så kommer matchen att lottas av tävlingsansvarig. Skulle en spelare inte infinna sig på överenskommen tid för match så tillfaller segern spelaren som är på plats.

Tävlingsregler

Tee gäller enligt Svenska Golfförbundets regler.

Handicapreducering 20%

Gimmes kommer användas inom 2.4 meter

En bana under kvalspelet, en bana under slutspelet.

Handicap för respektive spelare uträknas enligt följande exempel: spelare 1 har 3 slag på slopen efter hcp-reducering och spelare 2 har 15 slag på slopen efter hcp reducering. 15-3 = 12. Spelare 2 erhåller 12 slag som fördelas med ett slag extra på hålen med index 1-12.
Matcherna bokas in av spelarna själva efter överenskommelse.

Kvalspel

• Beroende på antalet anmälda kommer spelarna i kvalet att lottas in i kvalgrupper om fyra.
  • Kvalgrupperna kommer bestå av spelare från de olika handicapgrupperna.
  • Varje deltagare är garanterad minst tre matcher.
  • Poängräkning 2 poäng för vinst 1 poäng för oavgjort
  • Vid lika antal poäng i kvalet kommer särskiljning att ske genom att inbördes möte.
  • Därefter kommer poängskillnad avgöra, sedan lottning.