Trummenäs GK Styrelse

När årsmöte inte är samlat är styrelsen golfklubbens beslutande organ och ansvarar för klubbens angelägenheter. Styrelsen skall – inom ramen för överordnade och dess stadgar – svara för klubbens verksamhet enligt fastställda planer samt tillvarata medlemmarnas intressen.

Styrelsens protokoll och andra dokument publiceras på våra medlemssidor.

Har du frågor, förslag eller synpunkter? Hör gärna av dig till någon i styrelsen.

Anders Leidefalk

Ordförande

Anders har arbetat med försäljning och marknadsföring internationellt och bott utomlands under många år. Anders blev 2006 medlem i Trummenäs GK. Anders har under många år varit VD i olika bolag och arbetat med ledarskap och organisationsutveckling. Med bred erfarenhet inom ledarskap strävar Anders efter att styrelsen och personalen arbetar fokuserat tillsammans och med rätt prioriteringar för att lyfta verksamheten. Målet är att vi ska vara en attraktiv golfklubb.

Anna Claesson

Vice ordförande och sekreterare

Anna är marknadschef och affärsområdeschef för skärgårdstrafiken på Affärsverken i Karlskrona. Anna har lång erfarenhet av ledarskap och marknadsföring samt av styrelsearbete liksom arbete inom ledningsgrupper inom olika sektorer, i såväl privata som offentliga företag. Anna har varit medlem på Trummenäs GK sedan 2007.

Pontus Olofsson

Ledamot

Pontus har varit medlem på Trummenäs GK sedan starten och har länge varit engagerad i golfklubbens juniorverksamhet. Pontus har spelat golf på skandinaviska golftouren och tillbringar stor del av sin lediga tid på golfbanan. Pontus är grundare av Milou Communication, som han drivit sedan 2003. Pontus arbetar idag som IT ledare på Telenor. Pontus brinner för klubbens digitalalösningar och vill hjälpa klubben att nå framtida mål och visioner.

PETER JOHANSEN

Ledamot

Peter har många års chefserfarenhet inom olika välfärdsområden i den offentliga sektorn. De senaste åren har Peter arbetat med arbetsmiljöfrågor både på nationell- som regional nivå. Han började spela golf på Glasrikets GK i Växjö och i samband med flytten till Trummenäs 2018 blev han medlem på Trummenäs GK.

Calle Höök

Ledamot

Calle är försäljningschef på Nortic. Med lång erfarenhet av föreningsarbete i olika roller i Karlskrona HK, främst inom marknad och försäljning. Calle startade och drev under sju år regionens största affärsnätverk – KHK Wip nätverk. Calle har ett mycket brett kontaktnät bland de regionala företagen, vilket kommer till nytta för klubbens arbete med och utveckling av sponsring- och partnerskapsamarbeten. Calle har spelat golf sedan 2013 och tillbringar mycket ledig tid på golfbanan.

Staffan Reimendal

Ledamot

Staffan bor i Jönköping och har sommarhus på Trummenäs. Staffan har spelat golf sedan 1992 och varit medlem sedan 1999. Staffan arbetar som nordisk försäljningschef på ENGEL. Staffan är sportintresserad, har varit ungdomstränare och-ledare inom handboll, fotboll och orientering. Han har varit styrelseledamot i IFK Mullsjö Handboll och HK Höfers. Staffan vill att Trummenäs GK ska bli en naturlig träffpunkt för boende på Trummenäs med omnejd.

Jonas Andersson

Ledamot

Jonas har varit medlem på Trummenäs GK sedan starten 1989. Jonas har tidigare spelat golf på skandinaviska golftouren och tillbringar en stor del av sin lediga tid på golfbanan. Till vardags jobbar Jonas på event-techbolaget Nortic och är utöver det en av grundarna och delägare i SMA Fastigheter AB som projekterar, bygger och hyr ut industrifastigheter. Jonas har tidigare jobbat med att etablera golfmärket Cross-Sportswear i golfbutiker och kedjor över hela Skandinaven. Utöver styrelsen är Jonas även engagerad i Trummenäs GK:s bankommitté.

Louise Kjellquist

Suppleant

Louise har varit medlem i Trummenäs GK sedan starten. Louise bor i Stockholm men har sommarhus på Tjurkö. De senaste åren har Louise jobbat i en nordisk chefsroll på IT- och konsultföretaget Cap Gemini. Där hon har hand om säljprocesser, rapportering och mål. Hon har över 20 års erfarenhet i IT-branschen. Har tidigare bott 13 år i USA, då hon har en bakgrund som fotbolls elitidrottare. I USA erhöll en Bachelor i Business samt en Masters i Education, Sports Management and Marketing. Louise spelar för Trummenäs GK:s damlag.