MoreGolf Mastercard Tour

Golfkusten Blekinge by Scandic Hotels

MoreGolf Mastercard Tour

3-5 maj 2023 - Trummenäs golfklubb

MoreGolf Mastercard Tour är den högsta nivån av proffstävlingar för herrar i Norden. Här får golfspelare från flera länder möjlighet att tävla, utvecklas och spela sig vidare till de högsta nivåerna i Europa.

Se Nordens bästa golfspelare tävla!

Välkommen till en händelserik vecka på Trummenäs GK! Ta chansen att se Nordens bästa golfspelare göra upp om segern i Golfkusten Blekinge by Scandic Hotels. Vi har gott om plats för både parkering och publik, och det kostar ingenting att parkera och titta på spelet.

På sista dagen går ledarbollen ut ungefär kl. 9:45 och det kommer att sändas live på klubbtv från hål nr 9. Vi hoppas verkligen att du vill följa den spännande upplösningen på plats.

Efter prisutdelningen och segerintervjun kommer vi att hålla en ”After Golf” i vår restaurang. Vi erbjuder en pizzabuffé för endast 100 kr och det kommer även att finnas musik och drycker mellan kl. 15 -17.

Jag hoppas du vill vara med oss på finaldagen!

Kom till Trummenäs Golfklubb och upplev MoreGolf Mastercard Tour.

Ladda hem program

30 april - MoreGolf Mastercard Invitational

Irish Rumble i 3-mannalag som är öppen för alla medlemmar och gäster. Mer information hittar du hos MoreGolf

1 maj - Träning på tävlingsbanan

Inspel och träningsdag för alla proffsen. Det är 156 spelare som kommer till tävlingen och måndagen är den dag då de ska lära sig allt om vår bana. Banan är stängd för alla utom spelarna den här dagen.

2 maj - PRO-AM

På morgonen kl 8 startar Golfförbundets ProAm med partners till MoreGolf Tour. Kl 13.00 startar Trummenäs ProAm då våra partners tävlar tillsammans med en proffsspelare i varje lag. Är du intresserad att anmäla ett lag? kontakta Martin Johannisson, klubbchef Trummenäs GK.

3 maj - Golfkusten Blekinge by Scandic Hotels (Dag 1)

4 maj - Golfkusten Blekinge by Scandic Hotels (Dag 2)

Första startgruppen går ut kl 8 - 10.15 från både hål 1 och 10. Andra startgruppen börjar kl. 13.00-15.15. Efter dagen är det en cut och de 45 bästa plus delningar går vidare till sista dagen.

5 maj - Golfkusten Blekinge by Scandic Hotels (Final)

De 45 bästa plus delningar gör upp om segern. Sista nio hålen livesänds på klubbTV förbundets egna kanal.

FIRST HOTEL STATT KARLSKRONA

First Hotel Statt ligger i centrala Karlskrona med shopping, restauranger, barer, bio, bowling och sevärdheter rätt runt hörnet. Hotellet är ett av Sveriges finaste sekelskifteshotell, vi erbjuder er som är deltagare i More Tour Golf följande alternativ:

Moderate Rum 495/695 (1pers/2pers)

Standard 795/995 (1pers/2pers)

Superior 895/1095/1295 (1pers/2pers/3pers)

Deluxe 995/1195/1395/1595 (1pers/2pers/3pers/4pers)

Alla priserna är baserade per natt och frukost ingår i alla rumskategorier.

Bokning sker via mail:
karlskrona.statt@firsthotels.se eller telefon; +46 (0) 455-555 50

Trummenäs Camping

Varmt välkomna till en aktiv camping med familjära drag och nära till både utomhusaktiviteter och stadskärnan.

Privatstugor att hyra

Kontakta kansliet på kansli@trummenasgk.se för att få uppgifter att hyra privata boenden runt golfbanan.

Trummenäs restaurang

Trummenäs restaurang har fullständiga rättigheter och erbjuder en mångsidig meny med mat för alla smaker.